به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغدی صبح امروز در همایش روسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار داشت: امروز ما شاهد گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی در ایران هستیم در حالی که در هیچ بلوک قدرت و یا هیچ جناح سیاسی و معرفتی در ایران پیش بینی انقلاب را نداشت و امروز این انقلاب که باید تحت عنوان نهضت بزرگ اسلامی از آن یاد کنیم دستاوردها و کارآمدیهای زیادی داشته است.
بیشتر بخوانید:
قرار نبود در چهلمین سالگرد انقلاب حقوق نجومی و اختلاس وجود داشته باشد/ باید نهضت بازخوانی عظیمی صورت بگیرد
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: نهضتهای اسلامی جدید در کشورهای عربی تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته و موج انقلاب در حال پیشروی بود؛ با رفرم و سکولاریزه شدن این کشورها همگان ترس از فراگیر شدن انقلاب اسلامی داشتند.
وی افزود: تبلیغ اسلامی، پروپاگاندا نیست، زیرا وقتی صحبت از پروپاگاندا در میان است بحث از خفهسازی ذهن و بستن دهان مخاطب با آمارسازی دروغین است؛ اما تبلیغ اسلامی یعنی ابلاغ دارد و ابلاغ ریشه در بلوغ دارد و بلوغ یعنی رساندن مطلب به ذهن و قلب مخاطب، تبلیغ اسلامی صرف گفتن نیست بلکه اقناع مخاطب قلبا و ذهن است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در 10 سال آینده پیش بینی میشود وارد عرصهای میشویم که فضای رسانهای به شدت تغییر خواهد کرد؛ اینکه ما چقدر در طی این 40 سال مخاطبشناسی کردیم و انقلاب را برای نسل جدید تبیین کردیم جای سوال و بررسی ایجاد میکند که آیا موفق بودیم یا خیر؟ مسلما در پیشبرد اهداف انقلاب بسته به نیاز امروز مخاطب تبلیغ نکردیم.
رحیم پور ازغدی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در زمینه تبیین صحیح انقلاب و دستاوردهای آن، کمبود نیرویی است که بتواند توضیح صحیح با قدرت مخاطب شناسی و کلمه شناسی داشته باشد که این وظیفه را انجام دهد زیرا عدم ارائه صحیح توضیحات و واقعیات سبب سرخوردگی مخاطب از انقلاب میشود که این از آفتهای انقلاب است.
وی افزود: علت اینکه ائمه هدی و معصومین ما فصاحت و بلاغت در کلام داشتند همین وجه مخاطب شناسی و تکلم با هر شخص با زبان و روش خاص خود بود؛ امروز هم باید برای تثبیت انقلاب کار جدید، نو و خلاقانه کرد و انقلاب را باید هر روز اثبات کرد چون دشمنان این انقلاب هر روز در حال دشمنی ورزی و خباثت هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: صرف برگزاری مراسمات و جلسات و همایشها کافی و مهم نیست بلکه باید دید چقدر توانستهایم مشکل حل کنیم و سوال پاسخ دهیم و قانع کنیم آنها را جزو اولویتهای تبلیغ قرار دهیم.
رحیم پور ازغدی عنوان کرد: متاسفانه دستاوردها، خدمات، ثمرهها و کارایی این انقلاب با گذشت حدود 40 سال از وقوع آن به درستی تبیین نشده است؛ حداقل در زمینههایی که جزو بهترینها هستیم، این امر را میطلبد تا فعالیت بیشتر و توفیقات بیشتری جهت تبلیغ و بیان این فواید حاصل شود.
وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که امروز دشمنان و مخالفان نظام با غرضورزی و دشمنی در حال نگارش تاریخ انقلاب هستند که اگر در این جبهه کوتاهی و معطل کنیم این دشمنان ما هستند که مخاطب جوان امروز ما را در صف خود قرار میدهند و در این زمینه نباید دچار ضعف تبلیغی شد.